100suns

Direktlänk till inlägg 30 januari 2016

Power-Lördag.

Av Matilda - 30 januari 2016 23:21

Jag är inte van vid att vara ensam hemma; ändå verkar det vara en nödvändig paus i livet, där vi avviker från vardagen och allt som hör till.

Hampus är i Linköping hos ett par vänner över helgen, medan jag tackade nej till ett par dagar hemma i Jönköping med mina vänninnor; det hade varit jättekul att komma iväg över helgen, men jag kände helt enkelt inte att jag kunde avvara en hel helg till nöjen - skolan måste komma i första hand. Jag har haft en hel del att göra, så jag har lyckats hålla mig sysselsatt under igår och idag.



Jag hade en lugn hemmakväll igår, men min favoritsoppa på blomkål och lax. Kvällen försvann bara utan att jag gjorde någonting speciellt. Ett glas vin på fredagen och sen är jag nöjd.

Tanken var att komma upp i tid imorse (ställer alltid klockan på 08:00 när jag är ledig) för att komma iväg till gymmet innan frukost. Istället vaknade jag ett par timmar senare och fick njuta av en härlig "Du-har-sovit-alldeles-för-länge-huvudvärk". Jag kom trots allt iväg till gymmet för att rensa skallen och få sträcka på kroppen, vilket var jobbigt men underbart. Än har jag inte vant mig vid att gymma och min kondis är ursel. Känslan efterråt är dock oslagbar.

 

Jag åkte hem och hämtade ut en kursbok som underhöll mig resten av dagen och större delen av kvällen. Det är en hel del som måste göras innan den nya veckan börjar: Jag måste hinna med att gå igenom veckans grammatik innan föreläsningen på måndag - samma dag har jag ett seminarium med en hel del arbete som ska redovisas och rättas. Lyckas jag med att bli klar innan måndag, blir min vecka betydligt smidigare att ta mig igenom, då jag kan ägna mig åt att repetera och lägga tid på att reda ut frågetecken.

 


Igår läste jag ut The Coral Island - ÄNTLIGEN. Imorgon - om tiden räcker till - ska jag sammanställa instuderingsfrågorna vi fått innan jag glömmer bort alla ointressanta detaljer och förhoppningsvis börja på nästa roman - The Rabbit-Proof Fence. För att komma igång tidigt bokade jag tvättid first thing. Bäst att hinna med så mycket som möjligt innan min älskling kommer hem vid 15.


Puss på er


Såhär effektiv är jag bara när jag är ensam och inte har bättre saker för mig ;) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 april 2016 19:54


Veckorna skuttar vidare och lämnar mig i ett vårtöcken. Det är lustigt att nya kurser i skolan i kombination med väderomslag ger känslan av ett nytt liv; kanske är det det som kommer att hålla utbildningen intressant under fem år på Göteborgs Univers...

Av Matilda - 29 mars 2016 22:00

Där gick tentaveckan förbi. Masade sig förbi en lång stund för att sedan chokera alla inblandade med sin tyngd. Jag vet inte hur alla känner, men minst en av tentorna får jag nog göra om. Hur jag ska hinna plugga till dem är beyond me med tanke på at...

Av Matilda - 15 mars 2016 20:33

Hjärtat försöker frustrerat att hämta syre, tiden räcker inte till och jag pluggar dygnet runt. Nej, jag hade inte trott att jag skulle känna igen tentaångesten likt den från juristlinjen på Ämneslärarprogrammet - men det gör jag. Problemet är främst...

Av Matilda - 21 februari 2016 20:42


Våren vann över vintern, men tappade greppet lika snabbt igen. Bland vinterkappor som ena dagen är för varma och andra behagliga, flyter vardagen på för oss båda; vissa dagar smidigare och andra trögare. Jag kämpar mig igenom grammatiken i skolan som...

Av Matilda - 7 februari 2016 19:03


Nej, jag menar inte "Bubbel" som i champagne. Med "bubbel" menar till min och Hampus privata sfär, hemma eller ute, där vi lyckas stänga ute allt annat. Denna helg har varit en sån helg som vi behöver emellanåt.   Fredagen började med en diagnos ...

Presentation


Välkommen till mitt kryp in, som jag tänkte fylla med allt som är fint i livet: Film, musik, böcker, kärlek och resor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards