100suns

Direktlänk till inlägg 29 mars 2016

Life as we know it

Av Matilda - 29 mars 2016 22:00

Där gick tentaveckan förbi. Masade sig förbi en lång stund för att sedan chokera alla inblandade med sin tyngd. Jag vet inte hur alla känner, men minst en av tentorna får jag nog göra om. Hur jag ska hinna plugga till dem är beyond me med tanke på att jag ligger efter med de nya kurserna från dag ett, som är idag. Jag är inte i form att börja på ny kula. Inte i form att läsa 300sidor fonetik i veckan och tre andra kurser. Orkar inte.


Ett prydligt pluggschema sitter uppe på min anslagstavla och ger min ångest. Veckan kommer springa förbi och helgen kan jag inte räkna med att få någonting gjort - precis som nästa helg, och helgen därefter...


Jag ska sluta klaga och ta mig i kragen - jag vet - men ingen ska fanimej komma och säga att lärare inte är bildade; vi jobbar hårt redan på universitetet (och då har jag ändå pluggat juridik) 


I helgen ska jag hem till Jönköping och andas lite; fylla lungorna med Vätterluft och landa. Kanske kan jag koppla bort skolan några dagar, vem vet. På fredag har mamma bjudit in tjejerna från släkten på middag, och söndag ska jag umgås med min älskade Therése. Jag hoppas på att våren är på min sida och ger mig lite energi att orka vidare.


Ta hand om er.

/Matilda



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 april 2016 19:54


Veckorna skuttar vidare och lämnar mig i ett vårtöcken. Det är lustigt att nya kurser i skolan i kombination med väderomslag ger känslan av ett nytt liv; kanske är det det som kommer att hålla utbildningen intressant under fem år på Göteborgs Univers...

Av Matilda - 15 mars 2016 20:33

Hjärtat försöker frustrerat att hämta syre, tiden räcker inte till och jag pluggar dygnet runt. Nej, jag hade inte trott att jag skulle känna igen tentaångesten likt den från juristlinjen på Ämneslärarprogrammet - men det gör jag. Problemet är främst...

Av Matilda - 21 februari 2016 20:42


Våren vann över vintern, men tappade greppet lika snabbt igen. Bland vinterkappor som ena dagen är för varma och andra behagliga, flyter vardagen på för oss båda; vissa dagar smidigare och andra trögare. Jag kämpar mig igenom grammatiken i skolan som...

Av Matilda - 7 februari 2016 19:03


Nej, jag menar inte "Bubbel" som i champagne. Med "bubbel" menar till min och Hampus privata sfär, hemma eller ute, där vi lyckas stänga ute allt annat. Denna helg har varit en sån helg som vi behöver emellanåt.   Fredagen började med en diagnos ...

Av Matilda - 30 januari 2016 23:21


Jag är inte van vid att vara ensam hemma; ändå verkar det vara en nödvändig paus i livet, där vi avviker från vardagen och allt som hör till. Hampus är i Linköping hos ett par vänner över helgen, medan jag tackade nej till ett par dagar hemma i Jön...

Presentation


Välkommen till mitt kryp in, som jag tänkte fylla med allt som är fint i livet: Film, musik, böcker, kärlek och resor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards