100suns

Direktlänk till inlägg 19 december 2015

Nu kan julen komma.

Av Matilda - 19 december 2015 18:34

Lugnet innan jul. Vi går hemma och myser, och Hampus och Dennis vämtar på att klockan ska slå Star Wars. Jag har hällt upp ett glas rött och lyssnar på Håkan. Återigen - jag kan inte fatta att det är jul om fem dagar! Imorgon förmiddag är det dags att åka hem till Jönköping. Det är dags att göra alla de där sakerna man alltid försöker hinna med innan jul. Träffa alla som drar sig hemmåt ett par veckor vid årets slut, att fira, mysa och umgås kring de där dagarna man har ledigt. På tisdag är det dags för den årliga julmysträffen med tjejgänget hemma, vilket ska bli alldeles underbart! Det är en mysig jultradition vi har,(and strictly no boys allowed!) att försöka samla ihop oss och njuta av en kväll tillsammans, bara vi tjejer. Trots att Monika inte kan vara med i år heller...


Ikväll när killarna ska på bio ska jag försöka att städa lägenheten så gott jag kan - det finns inget värre än att komma hem till en stökig lägenhet efter att ha varit borta ett tag. Jag ska försöka få ihop ett pluggschema också för att få en idé om hur mycket jag behöver få gjort under julhelgen. Jag ska dricka ur mitt glas och kanske mysa framför en bra film. En såndär mysig, sentimental julfilm, ni vet. Det är lustigt hur man per automatik (jag iallafall!) alltid hamnar framför en sån film när julen nalkas. Det ska bli härligt att få ett par timmar ensam och samla mig inför en vecka i Småland.


Idag var Dennis, Erik, Hampus och jag och åt brunch och spelade Boule. Tro det eller ej  det var faktiskt roligare än vad man kan tro!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 april 2016 19:54


Veckorna skuttar vidare och lämnar mig i ett vårtöcken. Det är lustigt att nya kurser i skolan i kombination med väderomslag ger känslan av ett nytt liv; kanske är det det som kommer att hålla utbildningen intressant under fem år på Göteborgs Univers...

Av Matilda - 29 mars 2016 22:00

Där gick tentaveckan förbi. Masade sig förbi en lång stund för att sedan chokera alla inblandade med sin tyngd. Jag vet inte hur alla känner, men minst en av tentorna får jag nog göra om. Hur jag ska hinna plugga till dem är beyond me med tanke på at...

Av Matilda - 15 mars 2016 20:33

Hjärtat försöker frustrerat att hämta syre, tiden räcker inte till och jag pluggar dygnet runt. Nej, jag hade inte trott att jag skulle känna igen tentaångesten likt den från juristlinjen på Ämneslärarprogrammet - men det gör jag. Problemet är främst...

Av Matilda - 21 februari 2016 20:42


Våren vann över vintern, men tappade greppet lika snabbt igen. Bland vinterkappor som ena dagen är för varma och andra behagliga, flyter vardagen på för oss båda; vissa dagar smidigare och andra trögare. Jag kämpar mig igenom grammatiken i skolan som...

Av Matilda - 7 februari 2016 19:03


Nej, jag menar inte "Bubbel" som i champagne. Med "bubbel" menar till min och Hampus privata sfär, hemma eller ute, där vi lyckas stänga ute allt annat. Denna helg har varit en sån helg som vi behöver emellanåt.   Fredagen började med en diagnos ...

Ovido - Quiz & Flashcards