100suns

Direktlänk till inlägg 2 december 2015

Lättpåverkad och tacksam.

Av Matilda - 2 december 2015 19:37

Jag har nog alltid varit lättpåverkad. Nära tillgång till mina känslor och oftast inte rädd för att uttrycka dem. Jag minns visserligen en period i tonåren när jag trodde att jag aldrig skulle våga ge mitt hjärta till någon - något som hade mer med oerfarenhet och rädsla att göra smarare än ren sanning.

Jag gråter när jag är ledsen, jag gråter när jag blir berörd, lycklig. Och jag funderar mycket - ofta på saker jag bär inom mig en tid för att senare försöka skriva ner det. Få ut det på papper för att på något sätt få det att kännas mer verkligt. 


Den senaste tiden har jag tänkt mycket på vilken jävla tur jag har som lever i Sverige i denna tid. Där religion, extremism, lag eller rasism inte håller mig från att älska den jag älskar. Att ingen bestämmer och bossar över hur mitt liv ska vara eller hur jag ska leva det. Att ingen håller min rätt att älska emot mig eller kränker mig för att jag är kvinna och inte man.


Saker och ting som man ofta tar för givet är långt ifrån självklara. Ibland kanske man bör tänka på det och vara tacksam för allt man har.


   


/Matilda 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 april 2016 19:54


Veckorna skuttar vidare och lämnar mig i ett vårtöcken. Det är lustigt att nya kurser i skolan i kombination med väderomslag ger känslan av ett nytt liv; kanske är det det som kommer att hålla utbildningen intressant under fem år på Göteborgs Univers...

Av Matilda - 29 mars 2016 22:00

Där gick tentaveckan förbi. Masade sig förbi en lång stund för att sedan chokera alla inblandade med sin tyngd. Jag vet inte hur alla känner, men minst en av tentorna får jag nog göra om. Hur jag ska hinna plugga till dem är beyond me med tanke på at...

Av Matilda - 15 mars 2016 20:33

Hjärtat försöker frustrerat att hämta syre, tiden räcker inte till och jag pluggar dygnet runt. Nej, jag hade inte trott att jag skulle känna igen tentaångesten likt den från juristlinjen på Ämneslärarprogrammet - men det gör jag. Problemet är främst...

Av Matilda - 21 februari 2016 20:42


Våren vann över vintern, men tappade greppet lika snabbt igen. Bland vinterkappor som ena dagen är för varma och andra behagliga, flyter vardagen på för oss båda; vissa dagar smidigare och andra trögare. Jag kämpar mig igenom grammatiken i skolan som...

Av Matilda - 7 februari 2016 19:03


Nej, jag menar inte "Bubbel" som i champagne. Med "bubbel" menar till min och Hampus privata sfär, hemma eller ute, där vi lyckas stänga ute allt annat. Denna helg har varit en sån helg som vi behöver emellanåt.   Fredagen började med en diagnos ...

Ovido - Quiz & Flashcards