100suns

Direktlänk till inlägg 26 maj 2015

Ett par galna månader.

Av Matilda - 26 maj 2015 08:16

Välkommen till min lilla hörna i världen!

 

Det har hänt så ruskigt mycket i mitt liv de senaste två månaderna, att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Jag har pluggat och repat monologer och pjäser som ett djur - och överlevt proven som kom därefter. Jag har välkomnat min bästa vän i hela världen hem över sommaren(och vi går en strålande sommar till mötes) En grym bröllopsspelning har kommit och gått, med all sömnlöshet, repande och exaltering det innebär. Företaget jag jobbar på har haft 60årsjubileum med en galakväll. Snart väntar Taylor Swift i London.

...och vi har äntligen köpt en lägenhet!

 

Jag har knappt hunnit landa i det(for obvious reasons, read above) Jag tror att Hampus började landa i det lite i helgen på bröllopet. Jag kände av hur hela hans hållning slappnade av när hans fötter nuddade jorden igen. Sådär klyschigt från scenen när våra blickar möts, ni vet. Den fjärilskänslan - och att mötas av ett guldregn och en rörd Måns på ESC mellan två set - det var obeskrivligt roligt!

Vi sov alla i Magnus husbil efter att ha riggat ner scenen och åkte tidigt på söndagsmorgonen. Hela söndagen var vår att njuta av. Jag försökte att landa i att min kaotiskt stressiga, men ack så fantastiska vecka var över. Och veckan innan köpte vi en lägenhet.

 

Älskar att det känns som att det är jag som inrett lägenheten redan innan vi fått den?!  

 

Söndagen var verkligen vår dag. Vi månadshandlade och fixade lite hemma. Man glömmer så lätt hur mycket det är som ska ordnas inför en flytt(!) Det ska tapetseras och målas. Skönhetsfel ska fixas och rum storstädas. Det blir en hektisk sommar fram till flytten som vi beräknar till 1:a augusti. Nyckeln får vi första Juli, så i och med det kommer vi att börja flytta lite småsaker. Våra goda vänner och grannar Thérese och Simon ska ta över vår lägenhet, vilket är jättekul.

 

Nu när så många av mina kreativa projekt är över, återstår det allra roligaste - att planera inredningen! Mitt liv består just nu av färgglada flikar och post-its, idéer i kollegieblock och Pinterest-knep med IKEA-inspiration. Allt för att hitta Hampus och min gemensamma nämnare. Hampus och jag har börjat jaga lite möbler och hämtade på måndagen ett litet skrivbord som kommer att passa in i vårt nya vardagsrum. Efter en vända på Rusta hade vi även ordnat balkongmöbler och ett sött litet soffbord. Resten av möblemanget är svårt att köpa innan vi har alla mått, så det får bli längre fram. Vi planerar att köpa en ny soffa och en säng - när man är 23- och 24 år gamla och bor ihop, är det kanske dags att dumpa 120-sängen?

 

Lägenheten ligger i Olskroken i Göteborg, vilket är ett lagom avstånd till både Chalmers och GU. Vi jobbar båda två juli ut och eftersom att skolan inte börjar förrän 1:a september, har Hampus och jag en hel månad semester på oss att göra oss hemmastadda och lära känna staden. Umgås med alla vänner som redan bor i stan. Gå på Liseberg. Grilla. Börja hitta ett hem i en outtömlig stad.

 

Vi inväntar nu en händelserik sommar, och längtar efter att börja våra nya liv i storstaden!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 april 2016 19:54


Veckorna skuttar vidare och lämnar mig i ett vårtöcken. Det är lustigt att nya kurser i skolan i kombination med väderomslag ger känslan av ett nytt liv; kanske är det det som kommer att hålla utbildningen intressant under fem år på Göteborgs Univers...

Av Matilda - 29 mars 2016 22:00

Där gick tentaveckan förbi. Masade sig förbi en lång stund för att sedan chokera alla inblandade med sin tyngd. Jag vet inte hur alla känner, men minst en av tentorna får jag nog göra om. Hur jag ska hinna plugga till dem är beyond me med tanke på at...

Av Matilda - 15 mars 2016 20:33

Hjärtat försöker frustrerat att hämta syre, tiden räcker inte till och jag pluggar dygnet runt. Nej, jag hade inte trott att jag skulle känna igen tentaångesten likt den från juristlinjen på Ämneslärarprogrammet - men det gör jag. Problemet är främst...

Av Matilda - 21 februari 2016 20:42


Våren vann över vintern, men tappade greppet lika snabbt igen. Bland vinterkappor som ena dagen är för varma och andra behagliga, flyter vardagen på för oss båda; vissa dagar smidigare och andra trögare. Jag kämpar mig igenom grammatiken i skolan som...

Av Matilda - 7 februari 2016 19:03


Nej, jag menar inte "Bubbel" som i champagne. Med "bubbel" menar till min och Hampus privata sfär, hemma eller ute, där vi lyckas stänga ute allt annat. Denna helg har varit en sån helg som vi behöver emellanåt.   Fredagen började med en diagnos ...

Presentation


Välkommen till mitt kryp in, som jag tänkte fylla med allt som är fint i livet: Film, musik, böcker, kärlek och resor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards