100suns

Direktlänk till inlägg 17 mars 2015

Ringar på mitt vatten.

Av Matilda - 17 mars 2015 09:44

Hej, bloggen!

 

Det är en vacker dag, jag kan höra fågelkvitter genom mitt kontorsfönster. Det verkar inte blåsa lika mycket som det har det senaste. Våren är på väg och plötsligt börjar livet göra sig påmind - allt som våren, sommaren och framförallt hösten kommer att bjuda på. Hur fort allt kommer att gå. Jag är nervös och exalterad, nyfiken på vårt nya liv som förhoppningsvis börjar i september.

 

Jag känner mig alltid kreativ denna tid på året - även om jag inte brukar producera så mycket så är inspirationen där och det är en ljuvlig känsla! Jag är glad, pigg och vaken. Drömmer mig bort till strandklänningar och sand mellan tårna.

 

Det är framförallt maj där allt händer, vilket jag inser nu när jag sitter med listor på allt som måste hinnas med innan sommaren. I maj är det mycket roligt som händer. Framförallt kommer min älskade Monika hem(!) och det ska givetvis firas med dunder och brak. Det är obeskrivligt lyckligt att ens tänka tanken. Dessutom har vi bröllopsspelningen i slutet av maj, gissa om det ska bli kul!

 

Förutom alla intagningsprov och nervositet som kommer just denna försommarmånad, är maj inte bara en vändpunkt - det blir också ett avsked till alla älskade kollegor jag måste säga hej då till - trots att jag antagligen kommer att arbeta större delen av juli.

I sex somrar har jag arbetat här på Troax, det var här jag fick mitt första riktiga, stadiga arbete. Mina flickor, mina underbara flickor, Tina och Lovisa; som jag kommer sakna er! Vi kommer att planera in en tjejkväll innan sommaren och innan alla försvinner på semester, så att vi kan fira tillsammans. Som tur är fyller Troax dessutom 60 år och med den kommer en stor fest som kommer bli som ett perfekt avslut för mig. Jag har varit lite överambitiös och beställt en ljuvlig chiffongklänning som kom igår, det ska bli så roligt. (bal-feeling all over again)

 

Innan dess hoppas jag på att få mycket gjort, framförallt inom musikskriveriet med min käre vän. Om vi kan satsa på att ha ett par låtar inspelade innan sommaren kanske vi hinner med målet att uppträda på lite restauranger i sommar. Jag tänker att det är gynnsamt på flera olika sätt att hålla mig produktiv inom konstnärliga grenar eftersom att det håller kreativiteten uppe till mina intagningsprov - och - förhoppningsvis, min skolstart i höst.

 

Jag skulle vilja satsa på ett fotoprojekt med min älskade Therése - hon är så fantastiskt duktig med kameran och jag har så mycket jag skulle vilja skapa med henne. Framförallt hoppas jag på att hon skulle kunna hjälpa mig att designa min blogg så att den känns lite mer personlig och vacker än vad den gör nu - heaven knows I know nothing about this stuff.

Dessutom, eftersom att min sambo aldrig har sin kamera uppe, skulle jag vilja passa på att be Therése att ta ett par bilder av honom också. Alla bilder som finns på honom, förvränger han ansiktet för komisk effekt. Jag ska egentligen inget säga, min farmor har klagat på mig för exakt samma sak under hela min barndom. Nu kan jag dock förstå vad hon menade- det kan vara roligt med ett par seriösa bilder. Jag tror att man ångrar sig senare annars.

 

Ett av Therése fotoprojekt av mig, sommaren 2012

 

Det är så mycket som måste planeras in, semester och lediga strödagar, jag måste hitta en monolog att framföra till proven, samt hinna med ett par dagar studiebesök hos mina underbara teaterlärare för att få tips, råd och stöd. Boende ska hittas, ansökningar skrivas och allting bubblar liksom runt om i mig. Jag gillar i hemlighet att ha mycket att göra, men samtidigt hinner jag alltid med att stressa upp mig och bli nervös över allt, vilket gör att situationen förändras och byter form.

  

Jag försöker att hitta alla ljusglimtar jag har att se fram emot tills dess: som Londonresan i juni. Jag och ett tjejgäng ska åka till Hyde Park för att se Taylor Swift, och det kommer bli fantastiskt kul. En långhelg med bara tjejer, som ett minne för livet.

  

Sen är det bara att invänta våra antagningsbesked och hoppas på det bästa.

 


Matilda

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 april 2016 19:54


Veckorna skuttar vidare och lämnar mig i ett vårtöcken. Det är lustigt att nya kurser i skolan i kombination med väderomslag ger känslan av ett nytt liv; kanske är det det som kommer att hålla utbildningen intressant under fem år på Göteborgs Univers...

Av Matilda - 29 mars 2016 22:00

Där gick tentaveckan förbi. Masade sig förbi en lång stund för att sedan chokera alla inblandade med sin tyngd. Jag vet inte hur alla känner, men minst en av tentorna får jag nog göra om. Hur jag ska hinna plugga till dem är beyond me med tanke på at...

Av Matilda - 15 mars 2016 20:33

Hjärtat försöker frustrerat att hämta syre, tiden räcker inte till och jag pluggar dygnet runt. Nej, jag hade inte trott att jag skulle känna igen tentaångesten likt den från juristlinjen på Ämneslärarprogrammet - men det gör jag. Problemet är främst...

Av Matilda - 21 februari 2016 20:42


Våren vann över vintern, men tappade greppet lika snabbt igen. Bland vinterkappor som ena dagen är för varma och andra behagliga, flyter vardagen på för oss båda; vissa dagar smidigare och andra trögare. Jag kämpar mig igenom grammatiken i skolan som...

Av Matilda - 7 februari 2016 19:03


Nej, jag menar inte "Bubbel" som i champagne. Med "bubbel" menar till min och Hampus privata sfär, hemma eller ute, där vi lyckas stänga ute allt annat. Denna helg har varit en sån helg som vi behöver emellanåt.   Fredagen började med en diagnos ...

Presentation


Välkommen till mitt kryp in, som jag tänkte fylla med allt som är fint i livet: Film, musik, böcker, kärlek och resor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards