100suns

Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Förflutet till salu

Av Matilda - 8 juni 2015 08:04

God morgon, världen!


Det är måndag igen och jag har börjat inse vilken stressig vecka jag står inför. En rad ärenden och åtaganden som måste hinnas med innan veckan är slut och nästa kan börja. Bilen ska lämnas in på verkstaden, jag ska till tandläkaren och hämta möbler från Blocket. Åka till soptippen (!!)

All shopping till den nya lägenheten har lämnat mig aningen ångestfylld, vilket i sin tur ledde till att jag tog mig an två arbetspass på Dreamhack till helgen - dessutom har högen med ren tvätt vuxit sig till ett berg och jag kan inte låta bli att stressas över den kommande flytten.

 

"Vi hinner, det är långt kvar", har vi tänkt i stort sett sedan vi skrev på papperna. Men när jag bläddrar genom min filofax, inser jag hur otroligt lite tid vi har att tillsammans lösa alla uppgifter vi står inför, eftersom att Hampus jobbar varannan helg. Dessutom försvinner en långhelg när jag är i London med tjejerna.

 

Trots att jag och Hampus var helt slut när vi kom hem från släkträffen i Örebro igår eftermiddag, kunde jag inte slappna av utan började att rensa ut vår stora, vita skänk. Jag har alltid haft ett sentimentala känslor med minnessaker - och när man flyttar inser man hur otroligt mycket saker man samlat på sig under åren! Igår var jag obarmhärtigt sträng och slängde det mesta jag kom över - säkert 20kg blandat skräp som jag aldrig kommer att ha användning för. Det enda som skonades var ett par mappar med resepapper från mina långresor, fyllda med broschyrer och biljetter. Sånt kan jag verkligen inte slänga.


Kaoset lättade knappast efter rensningen, eftersom att jag fyllde hallen med kassar fulla av skräp. Egentligen hade jag bara velat ta ett par dagar semester och städa ut allting i ett race, men det går såklart inte. Det är är så typiskt mig att ta mig vatten över huvudet - för att sedan inse att jag trivs med att ha många bollar i luften.


Jag har lagt ut ett par annonser på blocket med saker som jag vill sälja innan vi flyttar den 1:a augusti. Min mamma har alltid retat mig och sagt att jag har väskor som jag kan sälja - well, hon hade rätt. Kolla gärna in!

Motvilligt säljer jag min underbara spegelbyrå, eftersom att den inte får plats i den nya lägenheten. Priset kan diskuteras vid en snabb affär!

 

Studentlitteratur till Juristlinjens första termin säljer jag nu till brakpris! Köp alla eller en och en. Kan skickas med posten mot portokostnad. Länk till blocketannonserna under respektive bild.

 

http://www.blocket.se/jonkoping/Spegelbyra_60842713.htm?ma=1



    http://www.blocket.se/jonkoping/Kanonfina_vaskor_60882117.htm?ma=1



 

http://www.blocket.se/jonkoping/Studielitteratur_till_bl_a_JIKEN___EU_ratt_60944686.htm?ma=1




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 april 2016 19:54


Veckorna skuttar vidare och lämnar mig i ett vårtöcken. Det är lustigt att nya kurser i skolan i kombination med väderomslag ger känslan av ett nytt liv; kanske är det det som kommer att hålla utbildningen intressant under fem år på Göteborgs Univers...

Av Matilda - 29 mars 2016 22:00

Där gick tentaveckan förbi. Masade sig förbi en lång stund för att sedan chokera alla inblandade med sin tyngd. Jag vet inte hur alla känner, men minst en av tentorna får jag nog göra om. Hur jag ska hinna plugga till dem är beyond me med tanke på at...

Av Matilda - 15 mars 2016 20:33

Hjärtat försöker frustrerat att hämta syre, tiden räcker inte till och jag pluggar dygnet runt. Nej, jag hade inte trott att jag skulle känna igen tentaångesten likt den från juristlinjen på Ämneslärarprogrammet - men det gör jag. Problemet är främst...

Av Matilda - 21 februari 2016 20:42


Våren vann över vintern, men tappade greppet lika snabbt igen. Bland vinterkappor som ena dagen är för varma och andra behagliga, flyter vardagen på för oss båda; vissa dagar smidigare och andra trögare. Jag kämpar mig igenom grammatiken i skolan som...

Av Matilda - 7 februari 2016 19:03


Nej, jag menar inte "Bubbel" som i champagne. Med "bubbel" menar till min och Hampus privata sfär, hemma eller ute, där vi lyckas stänga ute allt annat. Denna helg har varit en sån helg som vi behöver emellanåt.   Fredagen började med en diagnos ...

Ovido - Quiz & Flashcards