100suns

Direktlänk till inlägg 4 november 2015

Att studsa ur dippen.

Av Matilda - 4 november 2015 15:24





  

I helgen var första gången sedan vi flyttade till Göteborg som jag upplevt en stark hemlängtan. Inte efter Jönköping i sig, utan efter hemmet i mina vänner. Jag saknar att inte kunna spontanpromenera förbi Therése och Simon, eller ta en fika med Densie och Linda. Se hur Tim och Kajsas lilla Esther utvecklas. Träffa tjejgänget över en vinkväll. Monika på andra sidan jorden, nu också Jennie. Josefine och jag har alltid haft distansen mellan oss, men jag upplevde en stark saknad efter henne också. Jag har alltid sett mig som en självständig person med ett stort behov av min ensamhet. Men att inte ha sina vänner inom några kilometers slog mig plötsligt som en käftsmäll.


Hampus lyckades som vanligt muntra upp mig och fixade en myskväll med "Inside Out" och kramar. Han rådde mig till ett samtal med en vän dagen efter, som fick mig på bättre humör. Tim och Kajsa kommer hit en helg, en annan kommer Therése och Simon - jag kommer att träffa mina vänner. Poff!, säger det och sen är det jul i Jönköping igen. Jag känner mig absolut inte utanför i skolan, men såhär i början av utbildningen förösker alla att anpassa sig till det nya livet. Att kompisragga - hur gör man egentligen? Jag tror ju absoult inte att jag är den enda som är nyinflyttad till Göteborg.


Igår lyckades ändå ett par lärarstudenter att ta en kompisdejt på Hagabion. Supermysigt att lära känna de som har liknande ambitioner med livet! Nu ska jag förbereda mig inför en seminarieredovisning imorgon. 


Puss och kram!

Matilda

 
 
johannapannan

johannapannan

14 november 2015 20:08

Det ÄR svårt att kompisragga, men plötsligt (så var det för mig iaf.. jag flyttade solokvist upp till Umeå) finns det ett gäng som man umgås med och tycker om även i studentstaden. Du ska se..

Skönt att ha någon som kan bota hemlängtan iaf. Hejja på!

http://johannapanna146.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 april 2016 19:54


Veckorna skuttar vidare och lämnar mig i ett vårtöcken. Det är lustigt att nya kurser i skolan i kombination med väderomslag ger känslan av ett nytt liv; kanske är det det som kommer att hålla utbildningen intressant under fem år på Göteborgs Univers...

Av Matilda - 29 mars 2016 22:00

Där gick tentaveckan förbi. Masade sig förbi en lång stund för att sedan chokera alla inblandade med sin tyngd. Jag vet inte hur alla känner, men minst en av tentorna får jag nog göra om. Hur jag ska hinna plugga till dem är beyond me med tanke på at...

Av Matilda - 15 mars 2016 20:33

Hjärtat försöker frustrerat att hämta syre, tiden räcker inte till och jag pluggar dygnet runt. Nej, jag hade inte trott att jag skulle känna igen tentaångesten likt den från juristlinjen på Ämneslärarprogrammet - men det gör jag. Problemet är främst...

Av Matilda - 21 februari 2016 20:42


Våren vann över vintern, men tappade greppet lika snabbt igen. Bland vinterkappor som ena dagen är för varma och andra behagliga, flyter vardagen på för oss båda; vissa dagar smidigare och andra trögare. Jag kämpar mig igenom grammatiken i skolan som...

Av Matilda - 7 februari 2016 19:03


Nej, jag menar inte "Bubbel" som i champagne. Med "bubbel" menar till min och Hampus privata sfär, hemma eller ute, där vi lyckas stänga ute allt annat. Denna helg har varit en sån helg som vi behöver emellanåt.   Fredagen började med en diagnos ...

Presentation


Välkommen till mitt kryp in, som jag tänkte fylla med allt som är fint i livet: Film, musik, böcker, kärlek och resor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards