100suns

Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Matilda - 7 juli 2015 09:12

Äkta vardagslyx för mig är småsaker som gör en gråtaskig måndagseftermiddag bättre. Igår när jag kom hem hade Hampus lagat spagetti och köttfärssås(har sedan flytten varit så otroligt sugen på det!) och röjt undan det värsta av flyttkaoset i köket. Jag kom alltså in till en ren, (i princpi)tom lägenhet med middagen serverad. Det är så skönt att veta att vi alltid ställer upp för varandra i vår relation. Hampus klagar aldrig när jag ber honom att skjutsa eller hämta mig någonstans, fixa bilen eller bara en sådan enkel sak som att laga middagen fastän vi båda är lika trötta. På så sätt får han alltid tjänsten tillbaka. Vi är inte perfekta på något sätt, men att veta att vi ställer upp för varandra utan att förvänta oss något annat än kärlek tillbaka, är en av grunderna vi står på som jag är stolt över att ha.


Efter en, som ni vet, oerhört fullspäckad helg med flytt, bröllopsspelning och mer flytt, var vi(och är, fortfarande) väldigt trötta i kropp och själ. Efter middagen röjde jag lite snabbt bland kaoset i sovrummet (vi har precis slängt ut och skänkt två byråer som svalde en hel del av våra kläder) där en stor del av båda garderober låg utspritt på golvet och sängen. En timme senare låg vi i sängen och åt nötter och fortsatte att kolla på Game of Thrones som jag precis börjat följa. En perfekt måndagskväll utan ett enda måste, med kaoset under kontroll.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards