100suns

Alla inlägg den 24 juli 2015

Av Matilda - 24 juli 2015 11:42

Nedräkning. Dag 7. En vecka kvar av Jönköpingslivet och min kalender är full av nerklottrade sysslor som skriker i panik. Det enda som återstår av vårt hem är ett par kartonger, en soffa(som Simon och Therése ska behålla) och en luftmadrass - tack vare pappa. Igår kom han med släpkärra och körde sängen och den vita byrån till Erikshjälpen. Hampus slängde tre stora sopsäckar med blandat skräp och de flesta av lådorna vi har kvar i Jönköping körde vi och ställde ut i garaget i Vaggeryd.


Hampus är ledig idag och ska hinna med en sväng till tippen, lägga upp bilen på Blocket(stressobjekt#1 i mitt liv just nu!) och påbörja flyttstädningen på riktigt. Jag kommer att känna mig lugnare nu när vi har minimalt med saker kvar i lägenheten, det vet jag. Äntligen kommer vi att kunna börja vara produktiva och städa på riktigt. Det ska bli så otroligt skönt att köra allt i ett race - äntligen. Ingenting vi kommer att behöva ta hänsyn till, inga prylar vi egentligen kommer att behöva.

 

På måndag är det alltså äntligen dags för besiktning. Hampus kommer att få sköta den helt själv eftersom att jag jobbar, men när jag äntligen kommer hem är allt(förhoppningsvis) överstökat och vi kan lämna nycklarna, Jönköping och vänta på att fredagen ska komma.

Om det inte finns några anmärkningar på vår städning kommer vi att kunna ha en avslappnade vecka i mitt barndomshem i Vaggeryd. En lugn vecka. En riktig säng och vettig mat. Trots att jag jobbar hela nästa vecka, kommer Hampus att ha en chans att återhämta sig från kaoset en aning. Förbereda sig och ladda batterierna till vi ääääääääääntligen får börja våra nya liv.

Ovido - Quiz & Flashcards