100suns

Direktlänk till inlägg 9 juli 2015

Antagen.

Av Matilda - 9 juli 2015 11:04

Hjärtat klappar hårt i bröstet när jag läser de gröna versalerna "ANTAGEN".

Jag flyger upp från min kontorsstol och springer upp två våningar till min pappas kontor. Jag säger ingenting, utan slänger bara upp armarna så högt upp i luften jag kan och ler med hela ansiktet. Sedan springer jag ner till Tina, gör samma sak, får samma varma kram och lyckoönskningar. Tackar "JA" till utbilningen, skriver till mina mentorer som stöttat mig, till mamma, alla mina vänner, Hampus. Sedan börjar jag att klicka runt på internet för mer information om terminsstart, kurslitteratur och överig information.


Plötsligt lägger sig nervositeten och euforin och ersätts med en skakig trötthet. Lugnet infinner sig och jag vill sova -jag kom in på utbildningen jag verkligen vill gå på. Det börjar sjunka in och jag inser att mitt liv precis tagit en ny vändning. På riktigt.


...och det är jävligt häftigt.


 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 april 2016 19:54


Veckorna skuttar vidare och lämnar mig i ett vårtöcken. Det är lustigt att nya kurser i skolan i kombination med väderomslag ger känslan av ett nytt liv; kanske är det det som kommer att hålla utbildningen intressant under fem år på Göteborgs Univers...

Av Matilda - 29 mars 2016 22:00

Där gick tentaveckan förbi. Masade sig förbi en lång stund för att sedan chokera alla inblandade med sin tyngd. Jag vet inte hur alla känner, men minst en av tentorna får jag nog göra om. Hur jag ska hinna plugga till dem är beyond me med tanke på at...

Av Matilda - 15 mars 2016 20:33

Hjärtat försöker frustrerat att hämta syre, tiden räcker inte till och jag pluggar dygnet runt. Nej, jag hade inte trott att jag skulle känna igen tentaångesten likt den från juristlinjen på Ämneslärarprogrammet - men det gör jag. Problemet är främst...

Av Matilda - 21 februari 2016 20:42


Våren vann över vintern, men tappade greppet lika snabbt igen. Bland vinterkappor som ena dagen är för varma och andra behagliga, flyter vardagen på för oss båda; vissa dagar smidigare och andra trögare. Jag kämpar mig igenom grammatiken i skolan som...

Av Matilda - 7 februari 2016 19:03


Nej, jag menar inte "Bubbel" som i champagne. Med "bubbel" menar till min och Hampus privata sfär, hemma eller ute, där vi lyckas stänga ute allt annat. Denna helg har varit en sån helg som vi behöver emellanåt.   Fredagen började med en diagnos ...

Ovido - Quiz & Flashcards